Sport a rutyna – jak znaleźć motywację do treningów?

144

Bez wątpienia nie brakuje osób, które chętnie trenują. Na siłowniach, w klubach fitness albo pod gołym niebem itd. Sposobów na budowanie masy mięśniowej oraz na pozbywanie się niechcianej tkanki tłuszczowej jest naprawdę wiele. Czasami jednak zaczyna nam do tego wszystkiego brakować właściwej motywacji. Masz podobny kryzys? Co robić w takich chwilach zwątpienia?

Dlaczego warto trenować?

Nawet najlepsi sportowcy na całym świecie przyznają, że od czasu do czasu najzwyczajniej po prostu nie chce im się trenować. Każdy ma lepsze oraz gorsze momenty w tym względzie. Co zrobić, by motywacja szybko wróciła? Przede wszystkim musisz sobie pomyśleć o tym, po co właściwie zacząłeś trenować. Na pewno miałeś bowiem minimum kilka istotnych powodów. Regularne treningi to między innymi szansa na to, by zadbać o lepsze funkcjonowanie organizmu. Systematyczność na tym polu poprawia kondycję, czy pracę serca itp. Dodatkowo można zatroszczyć się o lepsze samopoczucie. Wszak w czasie treningów wydzielają się hormony szczęścia. A endorfiny bardzo dobrze na nas działają. Nie da się ukryć, że regularne treningi są bardzo istotne w kontekście poprawy własnej sylwetki itp. Warto sobie przypomnieć te oraz inne zalety wynikające z regularnego chodzenia na przykład na siłownię. Jak jeszcze uciec przed rutyną? Dobrze byłoby zmienić nieco formułę ćwiczeń, aby w kółko nie robić jednego i tego samego. Czasami pomaga także roszada, jeśli chodzi o miejsce wykonywania zajęć. Obecnie mamy okres letni. Warto zatem skorzystać z dobrej pogody i zacząć trenować na świeżym powietrzu.

Plan treningowy musi być odpowiednio rozpisany

Kiedy osobom trenującym zaczyna brakować motywacji do realizowania jednostek? Powody są rozmaite. Często jednak dzieje się tak, że ludzie tracą chęci do treningów, ponieważ po długim okresie cały czas nie widzą żadnych efektów… Nierzadko wynika to zaś z kiepsko rozpisanego planu treningowego. Czym musi się on cechować? Dobry plan powinien być przede wszystkim dopasowany do danej osoby. Biorąc pod uwagę nie tylko jej cele, ale także aktualne możliwości. Co jakiś czas plany treningowe powinny być modyfikowane – w zależności od obecnej formy itp. Dlatego dobrze byłoby na bieżąco analizować swoje postępy.

Czy osobom trenującym jest nieco łatwiej obstawiać w podmiotach bukmacherskich?

Wydaje się, że tak. Jeśli bowiem na przykład regularnie grasz w piłkę, to wiesz, że pod koniec meczu człowiek jest o wiele bardziej zmęczony. Przez to trudniej mu wrócić do defensywy itp. Na skutek tego w końcówkach meczu pada więcej goli niż chociażby w pierwszym kwadransie. Jeśli będziesz trenował, to lepiej będziesz to wszystko rozumiał itd. Najlepsi bukmacherzy oferują zaś znakomite usługi. Obecnie możesz obstawiać nie tylko w punktach stacjonarnych. Nie ma żadnego problemu, aby typować również w podmiotach online, które każdemu nowemu użytkownikowi gwarantują znakomite bonusy na start. Na przykład w STS możesz obecnie zainkasować nawet 1500 PLN.

5/5 - (1)
reklama