Jak zmotywować się do trzymania diety?

700

Dieta w życiu sportowca nawet bardziej istotną funkcję, niż sam trening. Dlaczego tak jest? Dlaczego to, co jemy, ma tak ogromny wpływ na naszą formę i samopoczucie? Od tego, jak się żywimy, zależy m.in. to, ile mamy siły na treningach i jak dobrze odżywione są nasze mięśnie. Jednakże jak zmotywować się do trzymania diety?

Jak zmotywować się do trzymania diety?

Dlaczego należy przestrzegać diety?

Dobrze rozpisana dieta uwzględnia odpowiednią podaż wszystkich składników odżywczych. Przyjrzymy się bliżej np. białku. Jest to jeden z głównych makroelementów, niezbędny do prawidłowego wzrostu i rozwoju wszystkich tkanek organizmu. Po treningu to właśnie białko jest odpowiedzialne za naprawę i regenerację mięśni. Oprócz tego, powinniśmy tutaj zaznaczyć, że nas mózg jest bardzo ,,energiożerny” przez co większość tego co jemy przeznaczamy właśnie na odżywienie naszego umysłu, który jest niezwykle ważny, kiedy intensywnie myślimy.

Zbyt mała ilość węglowodanów w diecie może objawiać się częstymi napadami głodu, uczuciem zimna i brakiem energii. Dostarczanie odpowiedniej ilości węgli jest niezbędne, by mięśnie pracowały poprawnie, a organizm pomoże nam się zmotywować do uprawiania sportu.

Większość osób obawia się tłuszczów, ale one także pełnią niezwykle ważną funkcję w naszym organizmie. Dostarczają sporej dawki energii, ale też pomagają wchłaniać witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, są prekursorami hormonów steroidowych i składnikami błon komórkowych. Zbyt niska podaż tłuszczu doprowadzi do niedoborów tłuszczowych w organizmie, co może skutkować zaburzeniami hormonalnymi. 

Motywacja

Dieta jest niezwykle ważna przy motywacji do ćwiczeń ale nie tylko. Najlepiej, jeśli ustalimy sobie odpowiedni plan, na samym początku naszej diety. W ten sposób łatwiej będzie nam śledzić nasze wyniki, nie mówiąc o tym, że gdy będziemy trzymać się planu, trudniej nam będzie podejmować spontaniczne decyzje, które będą nam mogły zaszkodzić naszej diecie. Dobrym sposobem jest również ogłoszenie tego, że idziemy na dietę w mediach społecznościowych, co sprawi, że będziemy czuć się zobowiązani do wypełnienia naszych postanowień.

5/5 - (1)