Jak możemy zmotywować się do ćwiczeń?

635

Każdy w dzisiejszych czas chce wyglądać lepiej, z różnych powodów. Jedni chcą być zdrowsi, inni bardziej atrakcyjni, bądź też robią to z motywów tylko sobie znanych. Jednakże wszystkich tych ludzi łączy jedno, mianowicie motywacja do ćwiczeń. Jak więc najlepiej zmotywować się do ćwiczeń?

Jak możemy zmotywować się do ćwiczeń?

Zadbaj o to, żeby trening był interesujący

Rozpoczęcie swojej przygody z ćwiczeniami od długiego i ciężkiego treningu może sprawić, że na następny dzień nie będziesz w stanie się poruszyć i zamiast czuć się lepiej, z tym że ćwiczysz, tylko sobie obrzydzisz treningi. Dlatego też na początek najlepiej jest zacząć od kilku krótkich ćwiczeń, stopniowo zwiększając ich czas trwania. Nie musi to być też jakiś ogromny przeskok, możemy na przykład zwiększyć liczbę powtórzeń o raz czy dwa, dzięki temu szybko przyzwyczaimy nasz organizm do systematycznego ćwiczenia, bez jego nadwyrężania.  Jeśli ćwiczysz cały czas to samo, to w końcu się znudzisz, i twoja motywacja do ćwiczeń szybko się ulotni. Dlatego też najlepiej, jeśli rozpiszesz sobie swój plan ćwiczeń, dzięki czemu każdego dnia będziesz w stanie ćwiczyć inną partię mięśni, a dodatkowo nie zanudzisz się na śmierć wykonywaniem po raz setny tych samych ćwiczeń.

Znajdź kogoś, z kim możesz ćwiczyć

Posiadanie kogoś, z kim możemy wspólnie ćwiczyć to świetny pomysł, z racji tego że dzięki temu będziemy mieli motywację do ćwiczeń, nawet w tych dniach, w których nie bardzo będziemy mieli na nie ochoty, w końcu każdy czasami budzi się niewyspany, lekko przeziębiony bądź też bez motywacji. Dzięki posiadaniu partnera będziemy łatwiej zmotywowani do ćwiczeń, dzięki czemu efekty będą widoczne o wiele szybciej, niż gdybyśmy trenowali solo.

Odpowiednia dieta

Prawidłowa dieta to bardzo ważna część życia każdego, kto chce zadbać o swoje ciało. Nawet gdybyśmy ostro ćwiczyli, ale jedli to co jemy zazwyczaj (chipsy, ciastka, fast-foody i inne śmieciowe jedzenie) to raczej nie będziemy w stanie zbudować odpowiedniej tkanki mięśniowej. Jeśli dopiero zaczynasz, to nie zmieniaj radykalnie swojej diety, ponieważ twój organizm na początku nie będzie do tego przyzwyczajony, przez co bardzo szybko stracisz motywację. Na starcie najlepiej jest po prostu zrezygnować z tych najbardziej ,,śmieciowych” pokarmów, takich jak pączki, słodkości, czy też alkohol. Wiadomo, iż na starcie będzie z tym ciężko, jednakże do czegoś trzeba zacząć. Dopiero gdy uda ci się na stałe zrezygnować z tego śmieciowego jedzenia, zacznij wprowadzać do swojej diety zdrowe posiłki, jednakże pamiętaj o tym, że też powinny tobie smakować, inaczej za bardzo nie będziesz miał ochoty ich jeść, prawda?

5/5 - (1)