Jak dbać o social media marketing?

113

Obecnie social media to bardzo dobre narzędzie marketingowe dla firm, dające wiele możliwości. Pozwalają one na dotarcie do większej liczby odbiorców i zbudowanie z nimi silnej więzi, a także na wykreowanie pozytywnego wizerunku marki. Jednak żeby osiągnąć oczekiwane efekty, trzeba w odpowiedni sposób prowadzić firmowe profile, a więc zadbać o social media marketing. Jak to zrobić?

Co to jest social media marketing?

Pod pojęciem social media marketingu skrywają się działania marketingowe, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie przy użyciu mediów społecznościowych. Innymi słowy, aktywne prowadzenie profili na Facebooku, Instagramie i w podobnych serwisach pozwala na dotarcie do klientów i przekierowanie ich np. na bloga firmy czy podstrony z dostępnymi w sprzedaży produktami.

Social media marketing, inaczej marketing społecznościowy, ma kilka ważnych zalet:

  • zapewnia szybkie rozprzestrzenianie się informacji,
  • ułatwia pozyskanie nowych klientów,
  • gwarantuje duży zasięg publikowanych informacji,
  • umożliwia bezpośredni kontakt z odbiorcami.

W jaki sposób dbać o social media marketing, aby rzeczywiście zapewnił firmie wymienione korzyści?

Wybór właściwych serwisów

Zanim firma pojawi się w social mediach, trzeba dobrze przemyśleć ich wybór. W tej kwestii sporo zależy od branży i grupy docelowej. Najpopularniejsze serwisy społecznościowe to: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i YouTube. Coraz więcej firm zakłada profile również na takich platformach jak Pinterest czy TikTok. Aby ułatwić sobie wybór właściwych social mediów, warto stworzyć szczegółowe profile odbiorców, wskazując m.in. ich wiek, zainteresowania i oczekiwania wobec firmy.

Regularne publikowanie postów

Aby firmowy profil stał się popularny, należy systematycznie publikować treści. Istotne jest to, że posty muszą być przemyślane i dopracowane. Co udostępniać w social mediach? Możliwości jest bardzo wiele, warto wykazać się kreatywnością. W postach mogą znaleźć się zdjęcia, krótkie filmiki, infografiki, ale i linki do wpisów na blogu czy odnośniki do nowych produktów w ofercie. W przypadku marketingu społecznościowego bardzo ważną rolę odgrywa regularność w publikowaniu kolejnych postów. Ich planowanie ułatwiają specjalne narzędzia, pozwalające na stworzenie rozbudowanego harmonogramu.

Poświęcanie czasu użytkownikom

Social media marketing obejmuje też takie działania jak śledzenie aktywności użytkowników. Odpowiadanie na komentarze czy prywatne wiadomości to podstawa, aby nawiązać z odbiorcami trwałą relację. Konieczne jest też reagowanie na udostępnienia postów i wszelkie wzmianki na temat firmy. Dzięki temu można m.in. szybko odpowiedzieć na nieprawdziwe informacje, zanim zostaną rozpowszechnione w wielu miejscach w Internecie.

Weryfikowanie efektów i modyfikowanie strategii

Należy pamiętać, że social media wciąż się zmieniają. To, co na początku przynosiło efekty, po kilku miesiącach może okazać się znacznie mniej skuteczne. Z tego powodu co pewien czas trzeba modyfikować przyjętą na samym początku strategię. Wymaga to analizy kilku istotnych czynników, takich jak zaangażowanie użytkowników, zasięg postów, liczba wyświetleń oraz osób obserwujących profil. Bardzo ważne jest ponadto śledzenie konkurencyjnych firm i podejmowanych przez nią działań.

Trzeba pamiętać, że nieumiejętne prowadzenie mediów społecznościowych może przynieść więcej szkód niż korzyści. Z tego względu dbanie o firmowe profilowe warto powierzyć profesjonalistom, czyli dobrej agencji marketingowej.

5/5 - (1)