Jak dbać o promocję swojej firmy w czasach koronawirusa?

794

To normalne, że wielu przedsiębiorców z powodu koronawirusa zaczęło przycinać koszta, oraz zaciskać pasa na tych ,,najbardziej niepotrzebnych” wydatkach. Jednakże marketing nigdy nie powinien być dla przedsiębiorcy ,,niepotrzebnym” wydatkiem. Jak więc dbać o promowanie swojej firmy w dobie koronawirusa?

Jak dbać o promocję swojej firmy w czasach koronawirusa?

Zmodyfikuj swoje kampanie

To naturalne, że nie będziemy wydawać na marketing swojej firmy tej samej kwoty miesiąc po miesiącu, ponieważ możemy mieć lepszy okres i więcej zaoszczędzić, ale co gorsza, możemy na przykład spaść z pozycji w wyszukiwarce. Jednak ważne jest, aby spróbować zaoszczędzić na modyfikacji tego, jak prowadzimy naszą kampanię marketingową, jednakże z drugiej strony, musimy pamiętać o tym, że jeśli zaczniemy oszczędzać za dużo – to również odbije się na naszych zarobkach. W końcu oszczędzanie to dobry nawyk, ponieważ jest przydatny we wszystkich aspektach życia, jednakże w wypadku marketingu naszej działalności – już nie tak bardzo.

Większość osób uważa, że ​​prowadzenie kampanii marketingowej w czasach koronawirusa nie wymaga zmodyfikowania swojego planu, ale przed modyfikacją warto dokładnie sprawdzić zapotrzebowanie na nasze produkty ze strony konkurencji i rynku. Warto też znaleźć swoją niszę.

Zadbaj o to, aby twoi pracownicy byli zadowoleni

Co mają tutaj pracownicy do tego, jaki marketing prowadzisz? Zapewne się zastanawiasz – otóż mają, i to ogromny. W końcu jedną z cech, jakie ma firma to oczywiście wydatki na pracowników (jeśli w ogóle), wysokie podatki, które płacimy państwu, oraz ewentualna obawa, że ​​pracownicy zmienią zdanie i zwrócą się ku konkurencji – w przeciwnym razie nas opuszczą i staną się naszymi konkurentami – to ostatnie może nam zacząć spędzać sen z powiek, dlatego też pamiętaj o traktowaniu ich w odpowiedni sposób, szczególnie w czasach koronawirusa, ponieważ to właśnie oni są wizytówką twojej firmy. To naturalne również, że nasza firma może zbankrutować z przypadkowych przyczyn lub (jeśli nie dostosujemy się do rynku), nasza nisza rynkowa zniknie lub stanie się tak duża, że ​​prowadzenie biznesu przestanie być opłacalne. Jednakże to ty chciałeś założyć swoją działalność, więc niestety, ale musisz zacząć ją prowadzić w sposób dostosowany do potrzeb rynkowych. Pamiętaj, że nowe technologie ułatwiają nam życie – ale jeśli będziesz skąpił na to, to zapewne stracisz dwa razy.

Nie zmieniaj nic pochopnie

Powierzanie sobie samemu wielkich zmian bez wcześniejszego przygotowania, prawie zawsze kończy się niepowodzeniem, a to tylko dodatkowo wzmacnia nasze przekonanie, że możemy nie osiągnąć jakiegoś celu. Dlatego zacznij od małych kroków – podziel każdy większy cel, który zamierzasz podzielić na małe, łatwe do osiągnięcia etapy, które pozwolą Ci odnieść sukces – może nie od razu, ale stopniowo do tego dojdziesz.

5/5 - (2)
reklama