To normalne, że wielu przedsiębiorców z powodu koronawirusa zaczęło przycinać koszta, oraz zaciskać pasa na tych ,,najbardziej niepotrzebnych” wydatkach. Jednakże marketing nigdy nie powinien być dla przedsiębiorcy ,,niepotrzebnym” wydatkiem. Jak więc dbać o promowanie swojej firmy w dobie koronawirusa?

Zmodyfikuj swoje kampanie
To naturalne, że nie będziemy wydawać na marketing swojej firmy tej samej kwoty miesiąc po miesiącu, ponieważ możemy mieć lepszy okres i więcej zaoszczędzić, ale co gorsza, możemy na przykład spaść z pozycji w wyszukiwarce. Jednak ważne jest, aby spróbować zaoszczędzić na modyfikacji tego, jak prowadzimy naszą kampanię marketingową, jednakże z drugiej strony, musimy pamiętać o tym, że jeśli zaczniemy oszczędzać za dużo – to również odbije się na naszych zarobkach. W końcu oszczędzanie to dobry nawyk, ponieważ jest przydatny we wszystkich aspektach życia, jednakże w wypadku marketingu naszej działalności – już nie tak bardzo.
Większość osób uważa, że prowadzenie kampanii marketingowej w czasach koronawirusa nie wymaga zmodyfikowania swojego planu, ale przed modyfikacją warto dokładnie sprawdzić zapotrzebowanie na nasze produkty ze strony konkurencji i rynku. Warto też znaleźć swoją niszę.
Zadbaj o to, aby twoi pracownicy byli zadowoleni
Co mają tutaj pracownicy do tego, jaki marketing prowadzisz? Zapewne się zastanawiasz – otóż mają, i to ogromny. W końcu jedną z cech, jakie ma firma to oczywiście wydatki na pracowników (jeśli w ogóle), wysokie podatki, które płacimy państwu, oraz ewentualna obawa, że pracownicy zmienią zdanie i zwrócą się ku konkurencji – w przeciwnym razie nas opuszczą i staną się naszymi konkurentami – to ostatnie może nam zacząć spędzać sen z powiek, dlatego też pamiętaj o traktowaniu ich w odpowiedni sposób, szczególnie w czasach koronawirusa, ponieważ to właśnie oni są wizytówką twojej firmy. To naturalne również, że nasza firma może zbankrutować z przypadkowych przyczyn lub (jeśli nie dostosujemy się do rynku), nasza nisza rynkowa zniknie lub stanie się tak duża, że prowadzenie biznesu przestanie być opłacalne. Jednakże to ty chciałeś założyć swoją działalność, więc niestety, ale musisz zacząć ją prowadzić w sposób dostosowany do potrzeb rynkowych. Pamiętaj, że nowe technologie ułatwiają nam życie – ale jeśli będziesz skąpił na to, to zapewne stracisz dwa razy.
Nie zmieniaj nic pochopnie
Powierzanie sobie samemu wielkich zmian bez wcześniejszego przygotowania, prawie zawsze kończy się niepowodzeniem, a to tylko dodatkowo wzmacnia nasze przekonanie, że możemy nie osiągnąć jakiegoś celu. Dlatego zacznij od małych kroków – podziel każdy większy cel, który zamierzasz podzielić na małe, łatwe do osiągnięcia etapy, które pozwolą Ci odnieść sukces – może nie od razu, ale stopniowo do tego dojdziesz.