Co zrobić – jeśli nie mamy motywacji do uprawiania aktywności fizycznej?

594

Dla większości z nas najważniejsze jest zdrowie, którego nie można kupić. Dlatego niezwykle ważne jest, aby polecać sport dorosłym. Dzięki niemu mogą cieszyć się ćwiczeniami fizycznymi i uczynić z nich codzienny nawyk. Nie ma potrzeby przedstawiania zalet ćwiczeń. Oczywiście powinniśmy zachęcać do tego samych siebie, bo w końcu w zdrowym ciele zdrowy duch!

Co zrobić – jeśli nie mamy motywacji do uprawiania aktywności fizycznej?

Jeśli nie umiesz się motywować – poproś o pomoc

Wiele osób śmieje się z „coachów” – szczerze, my też. Ludzie, którzy z tego żyją, mogą spokojnie śmiać się z nami – w końcu płacą mu za gadanie, prawda? Należy jednak zaznaczyć, że właściwa motywacja słowna może pomóc nam wyeliminować ten negatywny głos wewnętrzny – więc nie będziemy rozważać naszych wad, niepewności i złożoności. Dlatego dobry trener może być dobrym rozwiązaniem.

Motywacja do uprawiania sportu – dosłownie temat wielkości wody rzecznej. Cóż, na początku powinniśmy skupić się na uzyskaniu tej motywacji. Oczywiście każdy chce, żeby „przyszedł sam” – ale w życiu nie jest to takie łatwe, prawda? Dlatego musimy najpierw znaleźć tę motywację. Najłatwiej jest zamienić silne uczucie w chęć zmiany. Na przykład nienawiść do byłych partnerów, smutek z powodu utraty członków rodziny lub z innych powodów – negatywne i destrukcyjne uczucia, można przekształcić w motywację do uprawiania sportu. Ale oczywiście musimy uważać, aby nie przetrenować się natychmiast. Zacznij więc od małych kroków.

Zacznij od małych kroków

Jeśli chodzi o naszą cierpliwość, epoka nowożytna bardzo wypaczyła ludzkość. Prawie nikt nie rozumie idei osiągania celów „małymi krokami” – ale musimy to zrozumieć, jeśli chcemy odpowiednio zmotywować się do uprawiania sportu – tak naprawdę wszystko najlepiej osiąga się małymi krokami, np. Pracuj, stawiaj lub stawiaj na umiejętności, które zawsze chcieliśmy mieć. Robienie czegoś „tymczasowo” – może przynieść odwrotny skutek. Nasz organizm też nie potrafi przystosować się do nagłych, forsownych ćwiczeń (oczywiście możemy to zrobić – ale następnego dnia poczujemy się obolali, to nieprawda, prawda?) – ta metoda sprawi, że na początku szybko stracimy motywację.

5/5 - (1)